2e week clinical placement MRI - Reisverslag uit Turku, Finland van Michelle Keizer - WaarBenJij.nu 2e week clinical placement MRI - Reisverslag uit Turku, Finland van Michelle Keizer - WaarBenJij.nu

2e week clinical placement MRI

Door: Michelle Keizer

Blijf op de hoogte en volg Michelle

24 Januari 2014 | Finland, Turku

Dinsdag:
Vandaag was de eerste dag in het nieuwe ziekenhuis (straat: Luolavuorentie) op de MRI afdeling. Om half acht was ik aanwezig en kreeg 'k m'n pak. De klinische toepassing van de MRI is nieuw voor mij, want op school heb ik de theorie wel gehad, maar in het derde jaar tijdens m'n stage was ik in de week dat ik op de MRI zou meelopen van m'n paard gevallen en heb deze week niet kunnen meelopen en heb ik dit onderdeel helaas gemist.

Vandaag heb ik veel uitleg gekregen over wat waar ligt en wat waarvoor gebruikt wordt.

's Ochtends heb ik voornamelijk meegekeken en heb ik veel LWK (lumbale wervelkolom) gezien (5x), een bekken, schedel, rectum en 's middags heb ik kunnen helpen met het klaarzetten van onderdelen en instellen van de laser en het verplaatsen van de tafel.

Woensdag:
’s Ochtends heb ik MRI bekken, schouder en enkel/voet gezien en wederom geholpen met het instellen van de tafel en het klaarzetten van de coils. ’s Middags heb ik meegekeken bij artrografieën. (het injecteren van contrastvloeistof in een gewricht).

Donderdag:
Vandaag heb ik 2 MRI abdomen gezien waarbij Gadolineum (IV) werd gebruikt. Daarna kwam er een patiënt voor een MRI LWK, hierbij heb ik het juiste protocol gekozen en de opnamen “gepland” onder begeleiding. Daarna kwam er nog een knie + rotatie opname (waarbij ook een MRI van het bekken en enkels gemaakt wordt om de draaiing van de knieën te kunnen bepalen/berekenen. Hierna kwam een enkel en bekken patiënt en daarna nog een LWK die ik weer mocht instellen.

Vrijdag:
Vandaag is het alweer de laatste dag op de MRI afdeling en ik had voor de mensen met wie ik de hele week heb gestaan stroopwafels meegenomen. Vandaag heb ik wederom geholpen met het klaarzetten van hulpmiddelen en coils en hebben we de volgende onderzoeken gezien:
-2x Rectum
-Galblaas
-Cervicale wervelkolom
-2x Schouder incl. arthrografie
-1x Schouder waarbij ik de patiënt heb mogen voorlichten (was een Engelssprekende patiënt)
-SI gewricht

Deze week heb ik heel veel geleerd over het klinische gebruik van de MRI. Ik heb geleerd:
-hoe ik de MRI coils moet plaatsen en wanneer voor welke coil gekozen wordt
-hoe ik de patiënt voor de MRI kan voorlichten en hoe te handelen bij patiënten met claustrofobie
-hoe ik het computerprogramma kan bedienen, waar je welk protocol kan kiezen en waarom, en hoe je de scanboxen kan instellen.
-hoe de patiënt gepositioneerd moet worden
-wanneer je welk hulpstuk gebruikt
-hoe je tot 10 in het Fins kan tellen
-een aantal Finse woorden geleerd

Ik heb deze week veel geleerd, maar kan het niet vergelijken met Nederland omdat ik daar niet in de praktijk heb meegelopen bij de MRI, maar het was een top week met onwijs leuke mensen die alles willen uitleggen en aan wie ik alles kan vragen en ik heb zelfs wat Fins geleerd.


  • 28 Januari 2014 - 09:06

    Marja Koomen:

    Hey Michelle, het loopt zo te lezen allemaal lekker............je leert in ieder geval een hoop! Leuk om je zo te volgen, succes verder! xxx

  • 31 Januari 2014 - 11:02

    Tia Jo:


    Hallo Michelle, een zeer goedemorgen.
    Ik lees zojuist dat je ziek bent en in bed ligt.
    Ach arm kindje!
    Beterschap hoor en hopelijk zullen je medebewoners je verwennen!
    Heb je misschien een griepje opgelopen?
    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je jezelf wat te druk maakt, waardoor je lichaam een signaal af geeft dat je even een versnelling terug moet.
    Dus niet meer overdag werken, studeren, eten (kopen/maken), wassen en strijken, douchen en dan ook nog tot midden in de nacht in de kroeg hangen.
    Da´s een beetje te veel.
    Grapjes allemaal hoor, ik schrijf maar wat om je hopelijk een beetje te laten lachen.
    Maar even iets anders, je hebt weer een behoorlijk indrukwekkend weekje achter de rug he?
    Mens, wat veel indrukken doe je op en wat leer je veel.
    Het is natuurlijk jammer dat je deze week niet met de Nederlandse opleiding kan vergelijken, maar dat is nu eenmaal zo. Daardoor zul je waarschijnlijk extra naar deze week hebben uitgekeken. Leuk voor je hoor!
    Ga je aankomend weekeinde nog iets bijzonders doen, of blijf je een beetje in bed tuttelen?
    En hoe ziet je komende week eruit?
    Hier gaat alles nice & dandy.
    We hebben een lekker zonnetje afgewisseld met koud en winderig weer, maar gisteren heb ik gewoon in een rokje kunnen tennissen dus verwennerij.
    Verder ben ik de kasten eens flink aan het opruimen en weet je wat? Ik moet echt gaan shoppen want ik heb bijna niks meer om aan te trekken. Wat een ellende nietwaar?
    Goed, ik stop er dus maar mee, kan jij ook even een dutje gaan doen.
    Pas goed op jezelf, neem je vitamientjes op tijd en niet zonder jas naar buiten gaan hoor, want je bent op dit moment een beetje slapjes en anders lig je straks weer plat en er zijn genoeg andere leuke dingen te bedenken.
    Wel Poppedijntje, hartelijke groeten en dikke knuffels van ons en tot de volgende keer maar weer, nou daaaaaaaaaaaaaag XXX !!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 13061

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 12 April 2014

Finland

Landen bezocht: