Ijshockey Wedstrijd - Reisverslag uit Turku, Finland van Michelle Keizer - WaarBenJij.nu Ijshockey Wedstrijd - Reisverslag uit Turku, Finland van Michelle Keizer - WaarBenJij.nu

Ijshockey Wedstrijd

Door: Michelle Keizer

Blijf op de hoogte en volg Michelle

04 Februari 2014 | Finland, Turku

Dinsdag 4 februari, een van de drukste dagen tot nu toe! Van acht uur tot half 4 heb ik stage gelopen in het ziekenhuis op de afdeling Radiotherapie, hierna ben ik met de bus terug naar Retrodorm gereden om de fiets van Sheena te lenen om naar school en daarna naar de ijshockeywedstrijd te kunnen.

Halverwege de middag kreeg ik al een berichtje dat de ketting van de fiets af gegaan was. Zodra ik bij Retrodorm aankwam zag ik een blauwe fiets waarvan de ketting helemaal klem getrokken was, ik liep naar Sheena en vroeg wat ze met haar fiets gedaan had… gelukkig was het een andere fiets. Sheena en ik hebben de ketting erop gelegd, en ik ben als een speer naar school gefietst om het verplichte college van kwart over 4 bij te wonen. Ik was precies op tijd.

Het college was gelukkig iets eerder afgelopen, waardoor we meer speling hadden om naar de HM Areena (lokatie van de ijshockeywedstrijd) te fietsen. Ik fietste samen met Fabian. Fabian is van het snel fietsen, maar aangezien het glad was, was ik wat voorzichtiger.

We hadden op internet opgezocht dat het ongeveer 10 km fietsen heen is en 10 km terug. Over die 10 km zouden we ongeveer 40 minuutjes fietsen. We hadden een uur de tijd…. maar helaas zijn we toch 10 minuten te laat aangekomen, vanwege dat m’n fietsketting 4x van m’n fiets af is gevlogen, maar we waren er!! We hebben een plekje gezocht en tijdens de break kwamen we de anderen tegen en zijn daarbij gaan zitten. Iedereen vroeg waarom ik zulke zwarte handen had… dus ik het verhaal van de fietsketting uitgelegd. (het heeft drie dagen geduurd voordat m’n handen weer schoon waren)

De ijshockey zelf was een hele belevenis, ik ben nog nooit bij een ijshockeywedstrijd geweest en eerst was het even goed kijken welk team Turku was en hoe het spel in elkaar zit. Er hing een geweldige sfeer in het stadion en ik vond het een super ervaring!

Maar zoals je wel raad, we zijn met de fiets heen gegaan en we moesten ook weer terug… We hadden met de anderen in het centrum afgesproken om wat te eten en daarna terug te gaan naar Retrodorm.

Over de terugweg naar het centrum hebben we gelukkig maar een half uurtje gedaan. Daarna ben ik teruggegaan naar Retrodorm. Moe en voldaan na 20 km fietsen…. J

  • 08 Februari 2014 - 16:07

    Ali Keizer:

    hoi michelle,
    wat een leuk verslag heb je gemaakt en zo zie je weer een ander stukje cultuur van finland waar deze sport bij hoort.
    gelukkig ben je reuze handig en heb je geen 2 linker handen want ook al zou het niet lukken met die fietsketting, je rust niet voordat hij erom ligt.... toppie !
    je kan aan de door jou gemaakte foto's goed zien dat het allemaal geweldig georganiseerd is, en natuurlijk als het lekker druk is en er wordt goed gespeeld is het natuurlijk beregezellig.

    wat opvalt in al je verhalen is het feit dat je vele kilometers loopt, fiets en reuze sportief bezig bent, je komt straks met een geweldige conditie terug naar huis. Maar voorlopig geniet van alle leuke dingen die je doet en nog gaat doen.

    Groeten vanuit Eemnes, en dikke knuffel van je hond.
    mam en pap

  • 09 Februari 2014 - 11:07

    Gerrie:

    Hallo Michelle,
    Daar is ze weer. wat mij op valt is dat je erge lange en drukke dagen maakt en het met veel plezier doet, geweldig is dat, wat een inzet, ennnnnnnnn je weet het ook gezellig op te schrijven we lezen het graag. ik print ze allemaal uit dan kan Kees je verslagen ook lezen. Hij is verhuisd af gelopen maandag naar Theodotion en het gaat veel beter met hem de wond is nu dicht dus kan hij met therapie beginnen
    Ik denk dat je rechter handen bij de fietsketting opleggen aan geboren is Pa zal trots op je zijn.
    Leuk zo'n wedstrijd mee te maken het is een heel apart sfeertje lijkt me en al die stoere kerels met hoge snelheid bezig zien. dit hoort bij het land waar je dit moment bent en leuk dat je dit ook meemaakt.
    Michelle veel plezier, denk goed aan je zelf en tot je volgend schrijven.

    Groetjes Kees en Ger.

  • 11 Februari 2014 - 10:32

    Tia Jo:

    Hey Moppie,
    wat een heerlijk verhaal heb je weer neergezet!
    Je reisverslagen lezen als een trein hoor en ik lees ze niet een, maar meerdere keren. Kun je nagaan hoe jaloers ik (soms) op je ben!
    Maarre, dat het je allemaal niet altijd meezit blijkt wel uit het bovenstaande.
    Een errug lange dag, snel hier en snel daar, kapotte fietsketting en niet een keer maar meerdere keren, wat een pech kan een mens toch hebben.
    Meissie, meissie, wat bof jij toch met de opvoeding die je gehad hebt zeg! Een ander had al lang staan huilen of alleen maar om hulp staan te roepen, maar jij pakt het probleem bij de horens en ´gaat met die banaan´.
    Wat zijn we ook hierdoor weer hartstikke trots op je!!!!!!!!!!!!
    En wat een leuk verhaal van de wedstrijd.
    Wanneer ik die spelers op de tv zie dan gaan ze loeihard en snel, maar in het eggies zal het wel helemaal bloedhard gaan.
    Ik denk dat het een machtige ervaring voor je is geweest en misschien kun je nog een keer zo´n wedstrijd bijwonen, dat lijkt me niet verkeerd.
    Hoe is het weer eigenlijk bij je?
    Ik zie regelmatig dat het boven nul is, dus dat is natuurlijk fijn, maar hoe is het met de wind?
    Zeker wanneer je zulke flinke afstanden moet fietsen is een windje in je rug lekker maar terug is het dan natuurlijk een stuk zwaarder.
    Waarschijnlijk had je op de terugweg de wind in de rug, aangezien je er blijkbaar in een ´poep en een zucht´was.
    Maar verder denk ik dat je inmiddels helemaal ingeburgerd bent, je eigen plekje gevonden hebt.
    Een fijne stageplek, leuke mensen om je heen, een nieuw land met een nieuwe/andere cultuur, plus alle mogelijke uitstapjes zoals laatst naar Zweden; prima, prima en ook niet verkeerd hoor.
    Geniet in ieder geval maar zoveel mogelijk, want ik verwacht eigenlijk niet dat je hierna nog eens naar Turku af zal reizen, maar ja, wie ben ik eigenlijk he?
    Nog even en je kan de nachtjes op twee handjes aftellen voordat je pa en ma aankomen!!
    Oh Meissie, wat zal dat heerlijk voor je zijn.
    Nou ja, natuurlijk niet alleen voor jou he, maar laat ik maar zeggen voor jullie drietjes. Wat een feestweek zal dat worden!
    Heb je trouwens de TAART al besteld? Niet vergeten hoor enne die sokken, ben je al klaar met breien? Dan alleen nog een strik eromheen. Maar vergeet alsjeblieft niet ook nog een troostcadeautje te bedenken, anders is het zo zielig.
    En helemaal.............zorg dat je camera opgeladen en in orde is, want we willen het natuurlijk wel allemaal meemaken he.
    Wel, wat de situatie hier betreft heb ik niet veel te melden, alles gaat zo z´n gangetje.
    We zitten momenteel op de schilder te wachten. De bedoeling was mañana por la mañana, en dat is vroeg in de ochtend, maar goed, we zien wel.
    Wel Lekker Ding, ik heb je dus op dit moment verder niets te melden, dus stop ik er maar weer mee.
    Pas goed op jezelf, sla al die lastige Finnen van je af en geniet wanneer je kan!!!!!!!!!!!
    Dikke knuffels van ons en tot de volgende keer maar weer, nou daaaaaaaaaaaaaaaaaag XXXXX.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 13068

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 12 April 2014

Finland

Landen bezocht: