Week 6 Free time - Reisverslag uit Turku, Finland van Michelle Keizer - WaarBenJij.nu Week 6 Free time - Reisverslag uit Turku, Finland van Michelle Keizer - WaarBenJij.nu

Week 6 Free time

Door: Michelle Keizer

Blijf op de hoogte en volg Michelle

20 Februari 2014 | Finland, Turku

Zoals de titel al zegt, dit was m'n vrije week, waarbij ik lekker heb genoten van even helemaal niets doen behalve leuke dingen :)

Woensdagavond:
Zijn we gezellig met z'n 5en wezen bowlen.

Donderdagavond:
Een week geleden hadden we een "language course", waarbij je kon aangeven welke taal je wilde leren, en dat zou je dan geleerd worden door andere studenten. Ik had de talen Spaans en Fins opgegeven, ik werd bij Fins ingedeeld.

In ons groepje zaten een Finse jongen: Jesse, Fabian, Sigrid, Tom, Ik (allemaal Nederlandssprekend) en een jongen uit Vietnam. Aan het einde van deze les hebben we een Fins kerstliedje gezongen.

Later vroeg Jesse of we (Fabian, Sigrid, Lynn en ik) of we het leuk vonden om gezellig uit te gaan donderdag de 20e, waarbij er nog een Finse jongen mee zou gaan. Zo gezegd zo gedaan, het werd een "pubcrawl"...

We zijn in 4 pubs geweest waar we hebben gekletst en wat gedronken en daarna zijn we naar club Marilyn gegaan. 's nachts hebben we met z'n vieren de taxi terug naar Retrodorm gepakt. Het was onwijs gezellig! :)


  • 04 Maart 2014 - 10:19

    Tia Jo:



    Goedemorgen Meissie,
    wat heb je toch een leuke mensen om je heen verzameld waar je gezellige dingen mee kan doen! Prima hoor!
    En wat handig dat er in jullie taalclub een Finse jongen zit die engels spreekt (tenminste, ik neem aan dat hij geen nederlands spreekt) en die jongen uit VietNam vind ik helemaal stoer zeg!
    Wat een lef heeft die knul. Ik stel me zo voor dat wanneer hij thuis dat finse kerstliedje gaat zingen, ze daar allemaal van hun stoel vallen vanwege de rare klanken die hij voortbrengt.
    Maar, alle gekheid op een stokje, ik denk dat jouw engels daar behoorlijk opgekrikt zal worden en (proberen) een nieuwe taal erbij te doen: gewoon hartstikke goed hoor!
    En op deze manier leer je waarschijnlijk ook nog weer woorden in andere talen vanwege jullie internationale gezelschap.
    Ben er gewoon heel blij mee allemaal.
    En dan die kroegentocht. Lachen hoor.
    Ben jij trouwens tegenwoordig aan de alcohol? Ben benieuwd!!!
    Ik ben blij voor je dat je even vrij was, kun je ook weer andere dingen doen waar je normaal gesproken natuurlijk niet aan toe zou komen.
    Het klinkt me allemaal als muziek in de oren en geniet (achteraf) nog maar lekker van je weekje vrijaf!
    Dat was het weer, tot de volgende keer, kus, nou daaaaaaaaaaaaag!

  • 06 Maart 2014 - 13:29

    Ali Keizer:

    hoi Michelle,

    Eindelijk een weekje rust voordat je ouders op bezoek komen.....geniet er maar vast van.
    Beetje bijslapen, verslagen schrijven zodat je helemaal bij bent voordat je naar Lapland gaat.
    Zou ook graag bij het kerstgezang geweest zijn, het is hetzelfde als dat wij een Fins kerstliedje zouden moeten zingen, dat klinkt ook niet, buiten het feit om dat we de woorden niet eens uit kunnen spreken.

    Geniet lekker van je vrije week, en tot volgende week
    pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 13064

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 12 April 2014

Finland

Landen bezocht: