Valentinesday - Reisverslag uit Turku, Finland van Michelle Keizer - WaarBenJij.nu Valentinesday - Reisverslag uit Turku, Finland van Michelle Keizer - WaarBenJij.nu

Valentinesday

Door: Michelle Keizer

Blijf op de hoogte en volg Michelle

14 Februari 2014 | Finland, Turku

Een aantal mensen uit onze flat zouden 's avonds naar het Valentinesdinner gaan en daarna naar “The Valentineparty” in The Monkey.

Aangezien ik niet zo nodig naar het Valentijnsdiner hoefde en een aantal anderen hier ook niet heen gingen, hebben we eerst wat gegeten en daarna zijn Gabriéle, Daniel, Sigrid, Fabian, Lynn en ik naar de “kitchenparty” gegaan. Een kitchenparty is een feest met veel te veel mensen in een te kleine ruimte, maar wel super gezellig en waarbij je natuurlijk ook veel nieuwe mensen leert kennen! :)

Na de kitchenparty zijn we met zijn allen naar nightclub The Monkey gegaan. Het blijft me toch altijd verbazen in die nachtclubs hier in Finland dat ze een blackjack en pokertafel hebben staan. Waarom het mij verbaasd, is omdat de jeugd op deze manier toch wel financieel uitgekleed wordt, ook al zijn ze er zelf bij. Een voorbeeld hiervan is een (dronken) jongen die black jack speelde, het doel is om zo dicht mogelijk bij 21 te komen, de jongen had precies 21, maar wilde er toch nog een kaart bij hebben........ en verloor.......

Het was onwijs gezellig in de nachtclub, veel bekenden, goede muziek en heb het ontzettend naar m'n zin gehad. :)

Rond twee? uur zijn we terug naar Retrodorm gegaan, want de volgende ochtend zouden we met de trein vertrekken naar Tampere. De wekker ging om 7:45........

• 03 Maart 2014 - 12:35

Tia Jo:

Hey Michelle, kind wat heb je toch een druk leven en daarnaast ook nog al die feesten en partijen.
    En ja, dan moet je keuzes maken.
    Maar wat ik erg leuk vind is het feit dat je ook beschrijft hoe het ´gewone´ Finse leven er uit ziet. Wat een verhaal van die dronken jongen zeg, maar ja, zo zit het échte leven natuurlijk wel in elkaar.
    Hoe is jouw indruk eigenlijk van de Finse jongeren?
    Zitten er leuke mannen bij of valt het allemaal tegen?
    Met andere woorden, zien we je straks terugkomen met een verlovingsring aan je vinger of toch maar niet? Ben benieuwd hoor.
    Hier gaat alles prima.
    De pijnbomen bloeien momenteel en alles zit onder het gele stuifmeel, lastig hoor. Maar er is flink wat wind op komst en hopelijk is het dan met een weekje weer bekeken.
    Welnu meissie, ik ga nu even verder naar je nieuwe reisverslag, dikke knuf en tot de volgende keer X.

• 06 Maart 2014 - 13:34

Ali Keizer :

hoi Michelle,
    leuk die foto's van Valentines day ! Je ziet aan alles dat jullie een gezellige groep hebben die samen optrekt en ook een beetje op elkaar past daar in het koude Finland, op die hoge berg aan de rand van het donkere bos.
    Behalve de opstartkosten van de taxi van 9 euro wat dan weer jammer is voor de 3 km die je vaak met de taxi gaat zijn wij er wel blij mee. Je zit hoog en droog en wordt voor de deur afgezet door de chauffeur als hij niet eerst geprobeerd heeft een "klein" omweggetje te rijden om wat extra euro's te verdienen.
    Maar helaas, je bent een gezonde hollandse zuinig meisje die de chauffeur er al diverse keren op gewezen heeft dat hij verkeerd rijdt .
    Ga zo door, laat je niet bedonderen en geniet van je stageperiode in Turku
    Johan en Ali