Week 10 Clinical placement Evening and Nightshifts - Reisverslag uit Turku, Finland van Michelle Keizer - WaarBenJij.nu Week 10 Clinical placement Evening and Nightshifts - Reisverslag uit Turku, Finland van Michelle Keizer - WaarBenJij.nu

Week 10 Clinical placement Evening and Nightshifts

Door: Michelle Keizer

Blijf op de hoogte en volg Michelle

21 Maart 2014 | Finland, Turku

Deze week is het zover, de avonddiensten en nachtdienst. Ik ben heel benieuwd, er is gezegd dat het in de avond en nachtdiensten vaak veel drukker is als overdag.

Dinsdag:
Dinsdag begon ik om 13:00 uur (tot 21:00 uur) op de radiologie.
Vandaag was het vrij rustig, ik heb schouder en thorax opnamen gezien, tussendoor heb ik een van m’n weekverslagen kunnen schrijven.

Jarno heeft een en ander uitgelegd over de GFR en kreatwaarden bij CT patiënten en hoe de GFR word berekend.

Verder was er een bedthorax en 2 gewone thoraxen, een paar gebroken polsen, sinusopnamen en een knie. Ook heb ik ademinstructies in het Fins gegeven bij de thoraxpatienten.

Woensdag:
Woensdag begon ik ook om 13:00 uur (tot 21:00 uur) op de CT.
Vandaag was het gelukkig al iets drukker als gisteren, maar nog steeds niet heel druk. Ik heb een CT schedel gezien na operatie, CT abdomen, CT longen, CT benen, 2 longemboliescans. Ook vandaag heb ik tussendoor aan schoolopdrachten kunnen werken.

Donderdag:
Vandaag was de nachtdienst, ik begon om 21:00 uur (tot 7:00 uur).
De bezetting tijdens de nachtdiensten is 4 personen. Die 4 personen zijn verantwoordelijk voor de emergency CT, emergency DR, de mini CT en de diagnostiek op de pediatrie in het andere gebouw.

Tussen 21:00 uur en 24:00 uur liep het lekker door, ik heb meer patiënten gezien dan in de dagen ervoor. Onder andere CT schedels, CT longen, CT total body na auto ongeluk, DR voet, DR knie. (DR: digital radiography).

Ik heb in het ziekenhuis nog nooit een dronken patiënt gezien maar vanavond was het zover. De patiënt kwam voor een DR van thoracale wervelkolom, lumbale wervelkolom, pols en elleboog. M’n collega’s waren streng tegen de patiënt en dit werkte gelukkig.

Verder heb ik nog een CT CWK gezien en een DR thorax. Vanavond heb ik het lichtveld ingesteld in de DR, de CT bediend en geholpen bij de patiënten transfer.

Na 24:00 uur waren er geen patiënten meer en in de echoruimte werden bedden neergezet en zijn we met z’n allen gaan liggen. De volgende ochtend om half 7 werd ik wakker.

Ik vind het super dat ik de avond en nachtdiensten heb kunnen meemaken, wel was het jammer dat het zo rustig was, maar ik heb nu wel een completer beeld van de emergency radiography hier in Finland.

  • 30 Maart 2014 - 20:24

    Ali Keizer:

    Hoi Michelle,
    Wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt. Ik ben nog al onder de indruk van de de ademinstructie in het Fins....die je hebt gegeven aan de thoraxpatienten....Eerst een je finse les afgesloten met een examen....wat je grandioos gehaald hebt en nu dit weer. Petje af hoor, want die hele finse taal is hartstikke moeilijk ! Wij komen na 10 dagen Turku niet verder als he,he en kitos....vast alle twee verkeerd geschreven maar wel zoals wij dit van jouw moesten uitspreken....
    Het gaat nu hard, de laatste week college en presentaties....iedereen waar je al die maanden mee samen gewoond, geleefd en gefeest hebt gaan zo langzamerhand weer terug. Lijkt me niet leuk, maar het is niet anders...ik heb inmiddels begrepen dat jullie al afspraken gemaakt hebben om elkaar toch te blijven zien ( en niet alleen op facebook )
    Maak er nog een paar hele mooie weken van, geniet ervan en pas goed op jezelf ( maar dat kun je wel, dat heb je maar weer eens laten zien )
    Dikke knuffels van ons en grote poot van Bandit !!

  • 08 April 2014 - 20:18

    Gerrie:

    Hoi Michelle,

    Wat ,n tijd maak je in Finland door, harstikke goed joh en jou kennende haal je ook alles uit de kast om optimaal overal gebruik van te maken.
    Even in 3 mnd tijd Fins te spreken en te schrijven en dan hoor ik dat het ook nog een van de moeilijkste
    talen is pet af hoor.
    Op medisch gebied heb je ook veel geleerd, wat ik zo prettig vind, je verwoord het heel beeldend en begrijpend en dat leest heel fijn.
    Michelle wat heb je leuke mensen ontmoet en leuke dingen met elkaar gedaan het zal wel even heel anders zijn hier in Nederland, maar.... hier is alles weer heerlijk vertrouwd en met je maatje Bandit om je heen is ben je zo weer ingeburgerd.
    We vonden het heel spannend toen je weg ging, en heel fijn dat je leuke mensen hebt ontmoet en misschien houden jullie nog een reünie in de toekomst we horen het wel.
    Lieve Michelle het zit er bijna op je uitstapje naar Finland en geniet van de laatste dagen daar, en van hier de groetjes van,
    Kees en Gerrie.

  • 09 April 2014 - 13:46

    Tia Jo:

    Hoi Meissie,
    het heeft wat langer geduurd dan normaal voor ik kon reageren, maar hier ben ik dan.
    wat sta je toch heerlijk positief in het leven kind en wat is het toch iedere keer weer een feest om je verhalen te lezen!!!!!!!!
    nu weer de verslagen over je avond- en nachdiensten. wat fijn trouwens dat het wat drukker was dan normaal overdag want dan kun je je tenminste nuttig maken. ook is het een slim idee om ´s nachts bedjes neer te zetten en een uurtje te kunnen slapen.
    en natuurlijk ben ik errug blij dat je eindelijk een dronken Fin hebt kunnen meemaken. zonder die man zou ons beeld van Finland toch niet kloppen he! wel lachen hoor dat wanneer zo´n type streng wordt toegesproken, het nog werkt. ik denk dat in Nederland de reactie van zo´n dronken man misschien wel anders zou zijn.
    je stage heeft inmiddels z´n langste tijd gehad he, wat vliegt de tijd toch als je lekker bezig bent he? maarre......ik denk niet dat je nog veel langer zou willen blijven toch???????
    nog even en je kan weer alle dingen van thuis genieten en wij hebben dan weer rust, want dan ben je gewoon weer veiig daar waar je hoort te zijn!!!!!!!!
    wel poppedijntje, pas op jezelf, geniet nog maar waar en wanneer mogelijk en tot de volgende keer. dikke knuffels van ons, nou daaaaaaaag XXX.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 13076

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 12 April 2014

Finland

Landen bezocht: